דרעי מאיים: בלי מע"מ אפס על תחבורה ציבורית, ש"ס תצביע נגד התקציב

דוד לזר 1 Comment on דרעי מאיים: בלי מע"מ אפס על תחבורה ציבורית, ש"ס תצביע נגד התקציב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום התקיים דיון בוועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, שעסק בהוזלת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, בהן התוכנית למע"מ אפס ורפורמת התעריפים המתוכננת. תך זמן קצר התברר כי הנושא הזניח משהו – לפחות על פי סדרי העדיפויות במשכן הפרלמנטרים – הפך לפצצה פוליטית מתקתקת.

יו"ר הוועדה, ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר בפתח הישיבה כי "היוזמה להוריד את המע"מ על התחבורה הציבורית היא פשוטה ואחידה, והיא צריכה להיות בנוסף לרפורמת התעריפים", השר אריה דרעי היה נחרץ עוד יותר, לדבריו, התוכנית למע"מ אפס בתחבורה הציבורית עלתה לאחר שהתברר שהורדת המע"מ על מוצרי יסוד לא תגיע לכיסו של הצרכן.

למרות שהאוצר מתנגד, הבטיח דרעי כי לא יהיה תקציב בלי מע"מ אפס בתחבורה הציבורית. "הכוונה היא שזה יופעל בחקיקה כבר ב-2016, ואני מקווה שיהיה סיכום בימים הקרובים", אמר השר דרעי. הוא הוסיף כי המהלך יגיע ישר לכיסם של החלשים.

מנהל האגף הכלכלי ברשות תחבורה ציבורית, רן שדמי, אמר כי היעד של משרד התחבורה הוא להפעיל את רפורמת התעריפים כבר ב-1 בינואר 2016, כשבשלב ראשון הרפורמה תכלול את המטרופולינים, ותאפשר שימוש בכרטיסים משולבים של אוטובוס ורכבת במחירים אטרקטיביים, עם אופציה לחופשי חודשי, שבועי ויומי.

הוא הוסיף כי בתחילת 2016 יכנס לשימוש כרטיס הערך הצבור, שיאפשר לטעון אותו בכסף ולהשתמש בו עם ההנחות המתאימות. נציג האוצר, מורן מזור, אמר כי תיקון התעריפים בכל הארץ הוא תהליך מורכב, והוסיף כי גם תעריפים אטרקטיביים לא ימשכו נוסעים בגלל רמת השירות. לדברי מזור, רפורמת התעריפים בכל הארץ תעלה מאות מיליוני שקלים וכי "רמת התעריפים שצריכה להיכנס לרפורמה היא גורם מעכב". השר דרעי שאל אם המשאבים לא נמצאים באוצר, והוסיף: "אתם נשמעים כמו שדולה שבאה לגייס כסף".

מנכ"ל 15 דקות, גיל יעקב, ביקש לדעת כמה תעלה הורדת המע"מ והאם יש לוח זמנים ליישום. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, הוסיפה כי אי שוויון תחבורתי מנציח אי שוויון חברתי, וטוב יהיה אם האוצר יפרוס בפני הוועדה את העלויות של הסובסידיה לנסיעות בתחבורה הציבורית. מזור הסכים לומר רק כי האוצר היקף הסובסידיה הכוללת את תקציב ההצטיידות עומד על 5 מיליארד שקל בשנה. הוא הוסיף כי מ-2010 ועד 2015 גדל תקציב הסובסידיה ב-100% וכי אין עוד תקציב שגדל מאז בצורה כזו.

היו"ר חנין סיכם בברכות לשר דרעי על מע"מ אפס בתחבורה הציבורית ואמר: "זה מהלך שיוריד מחירים ויעביר מסר ברור וחד לציבור, שמדינת ישראל אומרת להם – סעו בתחבורה ציבורית". ח"כ חנין בירך את האוצר ומשרד התחבורה על רפורמה המטרופולינים, אך הוסיף כי צריך להשלימה ברפורמה בנסיעות בין עירוניות ולכלול את מוניות השירות כחלק בלתי נפרד מהתחבורה הציבורית. "ועדת המשנה תקדם זאת ככל הניתן, גם באמצעות שיתופי פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה", אמר.

IMG_0524



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אדם שלא עשה כלום למצביעים שלו בסבב הנוכחי ועכשיו תוקע לנו את התקציב הלחם והחלב של ילדינו פשוט דפוק!!1